Tisdag = Stalldag!

Ja idag har jag varit i stallet.
Dansar går ju fortfarande på penicillin, men idag fick han gå med i skogen, jag red inte men tränsade honom och gick med honom, medans Ida red! Det gick bra, han var lite orolig när vi skulle gå bort från gården (han hatar att lämna sina flickvänner Shakira och Gletta) men när vi väl kom in i skogen lugnade han sig otroligt mycket!
Vi gick där och hade det så bra, Dansar var supernöjd över att vara i skogen, allt var frid och fröjd... eller?

NEJ, plötsligt kommer Dansar åt min jacka med mulen och vad ser jag? BLOOOD, MASSOR av blod:O (min jacka som var vit innan är nu röd) Tycker så synd om min lille skrutt, promenaden i skogen blandat med de 30 gnäggningar han gav ifrån sig, hade orsakat en flod ur hans stackars näsborre. Så det var bara att vända hem igen!

När vi började närma oss stallgården och Dansar såg sin älskade Gletta gjorde han ett lite glädjeskutt och började trava, och där gick jag med 600 kg häst att försöka hålla emot:P Okej riktigt så illa var det inte, han lyssnar faktiskt väldigt mycket på mig, så han bestämde sig till slut att trava snällt bredvid mig, så snabbt som jag tilllät=)
Sen var det bara in i boxen och torka blod från ansiktet, det var mycket vill jag lova, SKITLÄSKIGT!! Men veterinären sa att det inte var någon fara, så länge det inte fortsätter så i flera månader. Så tiden får väl säga vad som händer. Men jag är övertygad över att det inte är någon fara, för han verkar inte ens bry sig om det.

Nej nu ska jag lägga mig i soffan och kika på teve medans Johan är på ishallen=)

XoXo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0